Kyparn :)

2010-07-12
11:16:56

Över...

...för denna gång. Jag snackar så klart om Världsmästerskapen i fotboll. Det började rätt segt men sista omgången i gruppspelet och framåt har faktiskt varit ganska skoj. Lite mycket skumma domartabbar men annars så får väl betyget ändå vara fullt godkänt.

Finalen var en lite småsömnig historia de första 60 minuterna om man bortser från alla underbart råa tacklingar. :P Det kunde och borde kanske också varit några färre holländare på banan då de gick hårt åt spanngruserna. :P
de Jongs lilla Bruce Lee uppvisning borde varit rött, synd bara han gjorde det på Alonso, hade varit såå mycket roligare om han träffat snoken på Busquets. :P

Var då Spanien värdiga mästare? Tveksamt. De spelade långsamt, trist och höll bollen inom laget, väntade på ett misstag för att kunna vinna med 1-0. Kanske inte den roligaste strategin i världshistorien men det funkade ju uppenbarligen. Alla ni som gnällde över holländarnas råa spel ska ha en solklar sak för er. Hade domaren följt regelboken, som han så klart borde, så ja, då hade vi haft färre nederländare på planen men å andra sidan så hade inte heller Iniesta blivit "hjälte". Hans eftersläng på van Bommel och hans otaliga, dåliga, filmningar borde också gett rött kort. Sug på den. :P

Tyskland är i mina ögon de moraliska vinnarna. De spelade den roligaste och positivaste fotbollen. Detta med ett superungt lag kryddat med lite Arne och Miroslav. Forlán är en rätt skön snubbe också. :P





Hållar tummarna superhårt för min bästaste idag. <3

Tror jag lyckats med bedriften att sova 2 timmar inatt. Varmt som tusan och sen när man väl lyckats somna så börjar det ta mig i hela helvete att åska. Hans Helighet skrattar säkert byxorna av sig däruppe. :P

"Fuck me with a flaming fist! Take that you twat!" :P

Kommentarer:
2010-07-12 @ 15:31:46
#1: J17

Håller med om allt du skrivit :D Forlan mot Guldbollen! bra höst så jävlar, han tog ju Uruguay till Semi i Vm bästaspelare och Tog Atletico till Europa League vinst på egen hand nästan. :p

2010-07-13 @ 10:59:57
#2: Anna

Det är "mest positiva".



Och jag håller också med om allt du skrev - Tyskland var överlägset mest intressant att titta på även om Algeriet hade fantastisk bollkontroll. (Jag vet, hata mig inte). Aja, leve Spanien, eller nåt.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: