Kyparn :)

2010-04-09
15:03:12

Ännu...

...en fredag. Inte helt hundra på vad som sker idag men det blir säkert något. Förhoppningsvis något skoj och minnesvärt.

En liten grej angående mitt förra inlägg och Annas kommentar. Det var inte själva nakenheten jag störde mig på. Jag kunde inte bry mig mindre om de där barbröstade killarna. Vad som däremot stör mig är den förbannade dubbelmoralen vi lever i. Det är helt ok för en kille att springa runt utan tröja på sig i en film, det är okay att han syns i reklamfilmer, reklampelare eller på stranden. Men så fort en tjej visar exakt samma kroppsdel så blir det ett helvetes liv. Då är det sex, porr och snusk. Må tyckas vara en småsak men vi kommer aldrig att få ett jämnlikt samhälle om vi inte kan få bort alla dessa bäckar små.

Messi är ju helt ok just nu. Han är bäst i världen. Just nu. Vad han däremot inte är så är det störst. Varken på längden eller rent fotbolls(messi)gt. :P Jag gillar Messi, han är skoj att titta på och han har en fart och teknik som är otrolig. Men han kommer aldrig bli störst av stora om han inte vinner titlar med landslaget och om han inte blir mer av en lagspelare. Visst, han levererar sina mål och han är kul att titta på men hans lagkamrater måste tycka det suger mer än lovligt mycket getröv. Får han bollen så finns det ju knappt en chans i ett förfruset helvete att han passar. Därför rankar jag både Pelé och Zizu högre. Maradona ligger lite i en klass för sig. Han hade ju hjälp av både Gud och andra upplyftande medel. :P



Ju mer jag ser av Star Craft 2, ju mer sugen blir jag på att lira det. Gillade ettan rätt skarpt så. :P

Nu ska jag vräka i mig bacongegga och spagetti. Lät inte vidare gott men det är nästan i klass med en pizza bakad av vår allas Läppen. :P

"First, i get hauled in by the cops. Then, i gotta let a dud drain my Johnson. Thats a f*** of a day" - Jason Stackhouse.
Kommentarer:
2010-04-09 @ 18:21:03
#1: Danne.P

Zizou!

2010-04-11 @ 13:22:35
#2: Anonym

Du glömde Ronaldo...=)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: