Kyparn :)

2010-06-30
15:33:29

Orolig...

...känsla i magen. Håller alla tummar och tår att det är bra. <3

Då var alla grupper färdigspelade och likaså åttondelsfinalerna. Fiaskolagen nummer 1 och 2 är ju utan tvekan Frankrike och Italien. Jag hade iofs inte trott att de skulle gå så särskilt långt men att de skulle ta sig vidare från gruppspelet det trodde jag nog ändå.

Roligast att titta på har Uruguay och Tyskland varit. Forlan och Özil är två rätt bra lirare. :P

Det brasilianska folket må tycka de är lite småtråkiga men de imponerar en hel del. Inte sedan -94 har man sett ett brasilianskt fotbollslag vara så täta och spela så mycket som ett...ehm...lag. :P Back then hade de Romario och Bebeto, idag Kaka, Robinho och Luis Fabiano. Ska jag vara ärlig hade jag valt Romario alla dar i veckan bland de fem. :P

Backar ska inte lägga straffar, stackars Komano. :( Den enda back jag kan komma på som satt en riktigt bra straff var Rolle Nillson mot Rumänien. Sen gick han och blev tränare för MFF och då försvann all den glans han hade byggt upp. :P



Nä min själ, eller som vi säger på engelska: No my soul, nu ska jag gå och laga lite käk. :P

"-We will have a very special guest over for dinner tonight. -May I eat her? -You may not!" :P
Kommentarer:
2010-06-30 @ 16:46:26
#1: Anna

Jag vet inte det där med backar alltså... Anders Svensson la ju en straff en gång... eller var det en frispark? Therése - minns du? :-P

2010-06-30 @ 18:38:51
#2: Danne.P

Du måste vara den absolut enda som tycker Uruguay varit roliga att titta på :) Imponerande absolut, roliga att titta på? Inte en chans :)

2010-07-01 @ 11:52:29
#3: Kyparn

Haha Anna, jo Anders "Taco" Svensson har lagt straffar och även gjort ett snyggt frisparksmål mot Argentina men han är inte back. :P Han är mittfältare. :P

2010-07-01 @ 18:27:54
#4: Anna

"Backar ska inte lägga straffar" var vad jag syftade på. Tydligen ska mittfältare inte heller göra det. Målvakten kanske? Får han?

2010-07-02 @ 05:35:57
#5: J17

Målvakter får lägga ja :D Speciellt i bundesliga :p

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: